↑ Return to Pilates

Pilates Kismamáknak

Mindenképpen konzultáljon orvosával és kérjen írásos engedélyt, mielőtt tornázni kezd. Terhesen elkezdeni Pilatesre járni, mint minden más sportnál, nem ajánlott. Ha már valaki előtte is gyakorolta ezt a módszert, akkor a várandósság alatt is folytathatja orvosa jóváhagyásával. Csak olyan gyakorlatokat végezzen, amelyek jólesnek önnek. A terhesség 3. hónapjától lehet újból gyakorolni a 36. hétig.
A szülést követő 7-8 hét elteltével ajánlott ismét elkezdeni.

A várandósság során egyensúlyi és tartásbeli változások következnek be, a test súlypontja eltolódik, amely a természetes súlygyarapodás és a megnövekedett méhnek, mellnek köszönhető. Ezek befolyásolják a testtartást, különösen a gerinc természetes görbületeit. Az izmok és ízületek is jobban megterhelődnek.

Miért megfelelő módszer kismamáknak is?

  • Kíméletesen, gyengéden erősíti és nyújtja az egész testet.
  • Javítja a testtartást és segít megelőzni a tartáshibák kialakulását.
  • A derékfájást csökkenti és segít megelőzni azt.
  • Csökkenti a vérrögképződést, visszeresedést, lábikragörcsök és lábszárduzzanat előfordulását.
  • Formában és jó kondícióban tart várandósan is.
  • A megváltozott állapothoz történő könnyebb alkalmazkodást segíti elő.
  • Hozzájárul a testi-lelki felkészüléshez a baba születésére.
  • Elősegíti a nyugodt pihenést és alvást.
  • A légzőgyakorlatok segítik az izmok ellazulását.
  • Szülés után fokozatos és kíméletes módszer az erőnlét és a korábbi forma visszanyeréséhez.
  • A gyakorlatok segítenek a test és a lélek összhangjának megteremtésében.